W Polsce, aż 99% przedsiębiorstw stanowią małe i średnie firmy. Większość z nich działa głównie na rynku lokalny, takim jak Warszawa, Płock, czy Radom, co automatycznie determinuje formę reklamy oraz grupę jej odbiorców.

Metody promocji lokalnego biznesu

Google AdWords na Warszawski rynku

Pierwszą formą promocji jaką mogą zastosować firmy, których rynkiem zbytu usług lub produktów jest wyłącznie Warszawa jest reklama przy użyciu linków sponsorowanych Google AdWords. Reklamy te wyświetlane są w wyszukiwarce Google nad  i pod wynikami organicznymi na na wybrane słowa kluczowe. Linki sponsorowane Google AdWords doskonale sprawdzają się w przypadku promocji lokalnej, co możemy łatwo zdefiniować poprzez zasięg reklamy w ustawieniach kampanii.. W przypadku małych i średnich firm, które prowadzą sprzedaż na terenie Warszawy wystarczy w polu lokalizacji wyszukać pozycję „Warszawa”.

Google AdWords

Google AdWords

Jeśli chcemy dodatkowo zwiększyć zasięg naszej reklamy o ościenne gminy i miejscowości możemy w pozycji „W pobliżu” dodać kolejne miejscowości lub określi obszar oddalony od Warszawy na jakim nasza reklama będzie wyświetlana.

Google AdWords

Google AdWords

Innym sposobem na ograniczenie obszaru pozyskiwania potencjalnych klientów do Warszawy jest podanie słów kluczowych, które będą zawierać słowo „Warszawa”. Warto w tym przypadku zastosować dopasowanie ścisłe, które podajemy w następującej formie: [słowo kluczowe] np. [Strony www Warszawa]. Tak zdefiniowane słowa kluczowe ograniczają wyświetlanie reklamy tylko do zdefiniowanego słowa kluczowego. Ewentualnie możemy jeszcze zastosować dopasowanie do wyrażenia, które definiujemy w postaci: „słowo kluczowe” np. „Strony www Warszawa”, dzięki czemu nasza reklama wyświetlać się będzie także na takie słowa jak „Tanie strony www Warszawa”, czy „responsywne strony www Warszawa”. Tak skonfigurowana kampania reklamowa linków sponsorowanych Google AdWords będzie idealnym źródłem pozyskiwania potencjalnych klientów na rynku lokalnym, takim jak Warszawa.

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne to działania marketingowe, których zadaniem jest uzyskanie jak najlepszej pozycji strony www na lokalne słowa kluczowe, zawierające nazwę miasta, dzielnicy lub regionu, takie jak np. Strony www Warszawa, Fryzjer Wola itp. Działanie SEO w przypadku pozycjonowania lokalnego nie odbiegają w dużej mierze od tradycyjnego pozycjonowania, którego głównymi elementami są optymalizacja i pozyskiwanie wartościowych linków. W przypadku pozycjonowania na rynku lokalnym dodatkowo musimy zadbać o następujące elementy:

  • Konto Google Firma – które pozwoli nam stworzyć prostą wizytówkę w wyszukiwarce Google, która będzie powiązana z lokalizacją w Google Maps
  • Pozytywne opinie klientów – po założeniu wizytówki firmowej w Google warto zadbać o dużą ilość pozytywnych opinii, które w dużej mierze przełożą się na widoczność wizytówki naszej firmy na lokalnym rynku
  • Dane teleadresowe na innych stronach – oprócz publikacji danych teleadresowych w wizytówce Google, warto także publikować dane swojej firmy w takich miejscach jak: Panorama Firm, Firmy.net, czy Pkt.
  • Dodawanie danych firmowych w katalogach – dodając wpisy do katalogów firm, powinniśmy oprócz opisu strony zadbać także o wprowadzenie danych teleadresowych
  • Nazwa miejscowości lub regionu w nagłówkach – nie od dziś wiadomo że nagłówki, zwłaszcza nagłówek h1 mają wpływ na pozycjonowanie strony www. Dlatego warto zadbać o jej widoczność na rynku lokalnym dodając do nagłówków h1 nazwę miasta lub regionu np. <h1>Strony www Warszawa</h1> lub <h1>Tanie strony www Warszawa</h1>
  • Linki z lokalnych portali, stron i spisów firm – wartościowe linki od zawsze odgrywały ogromną rolę w pozycjonowaniu. Tak samo jest w przypadku pozycjonowania lokalnego, jednak warto w tym momencie wzbogacić profil linków o linki z lokalnych portali informacyjnych, zaprzyjaźnionych firm z tego samego miasta lub po prostu spisu lokalnych przedsiębiorstw.
  • Specyficzne linki podstron – jeśli nasz adres strony www nie zawiera nazwy miejscowości lub regionu, w którym chcemy promować naszą firmę, warto dodać ją w adresach podstron np. www.nazwafirmy.pl/oferta/strony-www-warszawa
  • Nazwa miasta lub regionu w treści i meta danych – optymalizując stronę pod pozycjonowanie lokalne warto zwrócić uwagę, aby w tekstach znajdujących się na stronie i meta danych pojawiała się nazwa miasta lub regionu w różnych formach

Stosując powyższe elementy poprawisz skuteczność pozycjonowania na lokalnym rynku, co na pewno przełoży się na sprzedaż twoich usług lub towarów.

Reklama na Facebooku

Reklama na Facebooku to popularna w ostatnim czasie forma promocji na lokalnym rynku. Dzięki możliwości określania zasięgu reklamy oraz wyboru opcji „Rozpoznawalność lokalna” możemy skutecznie promować swój fanpage w danym mieście lub regionie. Podobnie jak w przypadku linków sponsorowanych Google AdWords możemy ograniczyć naszą promocję do wybranego miasta, dzielnicy, a nawet ulicy lub też obszaru wokół niech.

facebook reklama

facebook reklama

Oprócz samego fanpage na rynku lokalnym możemy promować także wydarzenia firmowe lub po prostu posty, co sprawia że reklama na Facebooku jest coraz częściej preferowaną formą promocji na lokalnym rynku.

Promocja na lokalnym rynku – Warszawa

Powyższe sposoby to tylko część metod jakie możemy wykorzystać by podbić lokalny rynek. Innymi sposobami promocji w Warszawie i innych miasta Polski są artykuły sponsorowane na lokalnych portalach informacyjnych, reklama banerowa u lokalnych partnerów, czy też wymiana linkami z zaprzyjaźnionymi firmami z regionu. W przypadku reklamy na lokalnym rynku musimy pamiętać że podobnie jak w przypadku promocji marki ważna jest różnorodność form reklamy oraz jak najbardziej precyzyjne dopasowanie reklamy do potencjalnych klientów firmy.

Brak komentarzy.