Wielu przedsiębiorców chcą promować swoje usługi lub towary w Internecie skupia się wyłącznie na procesie budowy strony www, zapominając jednocześnie o tym że nowo stworzoną stronę trzeba także promować na różnorodne sposoby. Brak inwestycji w reklamę w Internecie zazwyczaj objawia się znikomą liczbą odwiedzin i trudnością z odnalezieniem strony internetowej w wyszukiwarce. Aby zapobiec tym negatywnym skutkom i skutecznie promować się w Internecie, należy tuż po uruchomieniu strony www skupić się na jej promowaniu w sieci wykorzystując do tego linki sponsorowane Google AdWords, katalogi firm, blogi tematyczne, media społecznościowe, a także pozycjonowanie.

Reklama strony www przy użyciu Google AdWords

Pierwszą metodą promocji strony www w sieci, z którą możemy wystartować tuż po uruchomieniu witryny jest reklama przy użyciu linków sponsorowanych Google AdWords. Reklama ta jest alternatywą dla pozycjonowania, które inaczej niż AdWords przynosi efekty dopiero po kilku tygodniach lub miesiącach działań. Aby uruchomić kampanie Google AdWords musimy założyć konto Google lub użyć do tego celu konta Gmail lub YouTube. Następnie logujemy się do usługi Adwords, pod następującym linkiem https://www.google.pl/adwords/, gdzie tworzymy kampanię określając jej zasięg, miejsce występowania reklam, dzienny budżet oraz słowa kluczowe na które ma wyświetlać się reklamy. Możemy także dodatkowo określić stawki za kliknięcia na poszczególne słowa kluczowe oraz kilka inny parametrów, które pozwolą jeszcze bardziej zoptymalizować wydatki.

W przypadku linków sponsorowanych Google AdWords płacimy wyłącznie za kliknięcie w reklamę, a nie jej za wyświetlenie, dlatego też dobierając słowa kluczowe musimy zadbać, aby jak najlepiej oddawały one zawartość naszej strony www. Pozwoli to na zmniejszenie tzw. współczynnika odrzuceń, który określa procentową ilość wyjść ze strony po odwiedzeniu wyłącznie strony głównej. Średni koszt skutecznej kampanii Google AdWords wynosi od 300 do nawet 2000 złotych miesięcznie i uzależniony jest od ilości wybranych słów kluczowy oraz konkurencyjności danych słów.

Katalogi firm drogą do zwiększenia popularności strony www

Kolejnym ciekawym sposobem na promocję strony www jest katalogowanie jej w różnego typach spisach firm oraz stron internetowych. Spisy te zazwyczaj są płatne, a koszt dodania wpisu wynosi od 1,70zł do 25 złotych. Dodanie strony internetowej do tego typu spisu to nie tylko dodatkowy link do strony, który wpływa także na jej pozycję w wyszukiwarce, ale także doskonała reklama, która może mieć zasięg ogólnopolski, a także lokalny. Mimo że coraz więcej osób twierdzi że linki w katalogach stają się coraz mniej wartościowe, warto dodawać w nich wpisy głównie ze względu na fakt że tego typu katalogi są na bieżąco promowana, a ich reklama jednocześnie przekłada się na reklamę naszej strony www.

Blog drogą do popularnej strony www

Inną formą reklamy, która możemy zastosować do promocji strony www jest prowadzenia bloga tematycznego powiązanego z tematyką naszej firmowej witryny. Na takim blogu możemy opisywać różnego towary dostępne w naszej ofercie lub też kwestie związane z wykonywanymi usługami. Wpisy możemy okraszać linkami do poszczególnych podstron naszej strony, na których znajduje się oferta lub produkty do których nawiązujemy. Blog oprócz możliwość zapoznania użytkowników Internetu z naszą ofertę dodatkowo wspomaga jej pozycjonowanie, ponieważ zamieszczane linki, które odpowiednio opiszemy na pewno będą także indeksowane przez roboty wyszukiwarek, co przełoży się na uzyskiwane rezultaty.

Media społecznościowe drogą do strony internetowej

Równie popularnym sposobem na rozpropagowanie adresu strony internetowej jest aktywność w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, czy Google+. Założenie i prowadzenie tam aktywnego konta, które będzie pozyskiwać obserwujących użytkowników to doskonały sposób na zwiększenie ruch również na stronie www. Zaciekawienie użytkowników mediów społecznościowych ofertą firmy, to nie tylko sposób na znalezienie potencjalnych klientów, ale także partnerów biznesowych, czy firm o podobnym profilu działalności, z którymi będziemy mogli wymienić się doświadczeniami oraz kontaktami biznesowymi. Tego typu reklama jest całkowicie bezpłatna, chyba że zainwestujemy w promocję na portalach społecznościowych przy użyciu płatnych reklam.

Pozycjonowanie stron www

Ostatnim sposobem na promocję stron www, który możemy wykorzystać aby zwiększyć ruch na nowo powstałej stronie jest pozycjonowanie. Pozycjonowanie to nic innego niż optymalizacja strony www oraz pozyskiwanie wartościowych linków do niej. które mają za zadanie poprawę pozycji strony w indeksie wyników wyszukiwarki na wybrane słowa kluczowe. Pod pojęcie optymalizacji kryją się zarówno działania, które mają na celu poprawienie szybkości działania strony, jak kompresja plików JavaScript, arkuszy stylów CSS oraz grafik, jak i poprawienie treści strony, tak aby zawierała ona zróżnicowane nagłówki od h1 do h6, a także teksty wzbogacone o słowa kluczowe, które charakteryzują naszą ofertę lub profil działalności. Dodatkowo w procesie optymalizacji sprawdzana jest także struktura linków, która powinna być przyjazna nie tylko dla użytkownika, ale także robotów wyszukiwarek internetowych, opisywane są zdjęcia tekstem zastępczym umieszczanym w znaczniku ALT oraz linki tytułem umieszczanym w znaczniku TITLE. Eliminowane są również błędy php, mysql, czy błędy składniowe w arkuszach stylów CSS, które nie wpływały na wygląd i działanie strony, jednak mogą być negatywnie oceniane przez roboty wyszukiwarek.

Drugi element pozycjonowania, czyli pozyskiwanie linków to nic innego niż zakładanie blogów tematycznych, dodawanie wpisów w katalogach, czy tworzenie tzw. stron zapleczowych, które są skrócona formą prezentacji oferty dotyczącej danego słowa kluczowego. Zadanie to najlepiej powierzyć profesjonalistom, którzy przeprowadzą powyższe czynności za nas za kwotę od kilkudziesięciu do nawet kilkuset złotych za miesiąc działań na wybrane słowo kluczowe. Wybierając pozycjonowanie musimy liczyć się z nieco opóźnionymi efektami naszej promocji, które mogą nastąpić od kilku tygodni do nawet kilku miesiącach po rozpoczęciu działań SEO.

Promocja strony www

Powyższe sposoby to tylko część z dostępnych metod, jakie możemy użyć do promocji nowo powstałej strony www. Dokonując wyboru metody powinniśmy przede wszystkim określi cel oraz okres w jakim chcemy promować naszą stronę. Jeśli chcemy uzyskać rezultaty zaraz po jej uruchomiony, najlepszym rozwiązaniem będą linki sponsorowane Google AdWords oraz reklama w mediach społecznościowych. Jeśli jednak stawiamy sobie cele długofalowe, wówczas najlepiej oprzeć promocję o pozycjonowanie, blog oraz katalogi firm.

Brak komentarzy.